miercuri, 11 mai 2022

Mărturia de credință a Kamilei Kamińska

 

            Am învățat să-mi deschid inima!

 

La 30 aprilie 2000, la Roma, Papa Ioan Paul al II-lea o canoniza pe Faustina Kowalska, o soră poloneză. La 19 mai 2021 în sălile franceze de film a fost prezentat filmul Sfânta Faustina, apostolul milostivirii a realizatorului Michal Kondrat. Actrița poloneză Kamila Kaminska care a jucat rolul principal, a avut parte de o convertire spirituală în timpul turnării filmului.

 Te-ai gândit vreodată că vei juca rolul Sfintei Faustina?

 Nu. Un prieten m-a convins să particip la casting, chiar dacă nu semănam cu Faustina, excepție făcând ochii mei verzi ca ai ei. A fost o surpriză pentru mine atunci când am primit rolul principal.

 Ai petrecut o săptămână la monăstirea surorilor Sfintei Fecioare a Milostivirii. De ce acest timp de pregătire?

 Voiam să cunosc totul despre sora Faustina. Nu doar faptele vieții sale, ci și viața sa spirituală pe care doream să o înțeleg din interior: să cunosc ritmul zilelor, rugăciunile și îndatoririle surorilor. Acest timp de pregătire a fost important pentru mine, pentru a mă insera tot mai mult în rol. Cum era vorba despre un film documentar și în acelați timp ficțiune, era esențial pentru mine să intru în contact cu mărturiile persoanelor atinse de milostivirea divină și de Micul jurnal al sorei Faustina.


Cum era sfânta Faustina așa cum ai reușit tu să o cunoști?

 Am descoperit-o ca pe o tânără cool, simplă, surâzătoare și directă. O bună prietenă. În același timp, era o persoană foarte umilă. Alegerile sale de viață au necesitat o încredere deosebită în Dumnezeu. Într-o zi am simțit că am devenit prietene. Din acel moment am încetat să mă concentrez asupra personajului ei. Am început să simt puternic prezența lui Dumnezeu prcum și iubirea Faustinei pentru mine. Ea îmi dădea încrederea de care aveam nevoie pentru a încarna rolul ei. Aceasta a fost o experiență unică în viața mea, ceva minunat pentru viața mea interioară. Acest rol m-a hrănit spiritual.

 Poți spune că în timpul turnării filmului ai avut parte de o convertire spirituală?

 Nu știu cum să numesc ceea ce am trăit. A fost ca un fulger, simțind o ființă foarte aproape de mine pe plan spiritual. Un gând mi-a apărut atunci foarte clar: există o altă viață în afara celei pe care o trăim pe pământ. Am înțeles că sunt suflete care au nevoie de ajutorul nostru, de rugăciunea noastră, de iubirea noastră. Am văzut ca într-o oglindă diferitele etape ale vieții mele pe care trebuia să le îndrept. Am plâns mult. Fără a înțelege ceea ce mi se întâmpla, m-am simțit copleșită de o iubire infinită. Doresc fiecăruia să trăiască o astfel de experiență. Când ne dorim să-l ascultăm pe Dumnezeu cu adevărat, Dumnezeu ni se face prezent.

 

Ce este sfințenia pentru tine?

 Să asculți glasul lui Dumnezeu. Nu este vorba doar de a respecta toate interdicțiile cerute de Dumnezeu, departe de așa ceva. Cel mai important este de a fi în relație cu el, de a fi conectat cu el. Atunci când cădem, șansa de a fi sfânt nu se pierde definitiv. Este mereu o a doua șansă, apoi o a treia, o a patra până la infinita milostivire a lui Dumnezeu.

Credem că un sfânt este mereu o persoană perfectă din toate punctele de vedere. Din contră. Un sfânt este cel care riscă dar mereu cu încredere în Dumnezeu. Da, putem cădea și recădea, dar trebuie păstrat curajul și încrederea în Dumnezeu. Un sfânt știe să pună cuvântul lui Dumnezeu pe primul loc, mai presus de al altora și de al său. Pentru mine, sfințenia este de a găsi propriul drum alături de el. Să nu uităm că putem să-i spunem lui totul, fără a ne ascunde, pentru că el ne acceptă așa cum suntem, chiar și cu eșecurile noastre.

 

Cum poți găsi astăzi acest drum spre Dumnezeu?

 Eu continui să caut. Învăț. Nu am un răspuns pregătit. În micul său jurnal sora Faustina scrie că dorește să fie o sfântă. Ea distinge trei etape ale acestui drum spre sfințenie. Prima etapă: sufletul împlinește toate interdicțiile cerute de Dumnezeu. A doua etapă: sufletul urmează inspirațiile interioare și le împlinește. A treia etapă: sufletul îl lasă pe Dumnezeu să acționeze liber, sufletul i se supune lui Dumnezeu.

Isus i-a spus sorei Faustina: doresc ca tu să împlinești voința mea în profunzimile cele mai secrete ale sufletului tău. În fond, Isus a invitat-o să lucreze asupra ei înșiși. Ea ne descoperă că se afla în a doua etapă a drumului spiritual. Dacă parcursul ei a fost astfel, atunci unde mă aflu eu? Fiecare are drumul său. Sfânta Faustina m-a învățat să cunosc și să respect aceste diferite etape și mereu să am încredere.

 Dorești să transmiți lumii, în stilul tău, mesajul milostivirii?

 În timpul admiterii mele la școala de teatru, comisia m-a întrebat de ce doresc să devin actriță. Am răspuns că vreau să transmit altora lucruri care fac bine și au sens. La prima vedere acest răspuns pare fi copiat de undeva. Spre surprinderea mea, viața m-a învățat veridicitatea acestui răspuns. A face bine poate fi foarte creativ. Totuși, la acel moment nu mă gândeam să evanghelizez. Cu acest film, Sfânta Faustina, apostolul milostivirii, am dorit să încarnez un persoanj care trăiește cât mai fidel posibil iubirea pe care Faustina o avea în ea. Am impresia uneori că ea a fost cea care a ajucat rolul în locul meu. Desigur și tehnica ajută, totuși, ceea ce doream să transmit s-a produs ca de la sine, aparent chiar fără aportul meu. Un lucru s-a schimbat. Înainte nu vorbeam deloc despre credința mea așa cum o fac astăzi. Este ceva nou. Dacă nu știu încă să o exprim într-un mod cât mai frumos, totuși mă străduiesc. Poate că aceasta este cea mai frumoasă lecție pe care am primit-o de la Sfânta Faustina: am învățat să-mi deschid inima.




 Sursa: Kamila Kamińska, sainte Faustine à l'écran, se confie sur sa conversion spirituelle (aleteia.org)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu