joi, 11 mai 2023

Ziua Mondială a Tinerilor și o vocație deosebită

 

  Știu că Dumnezeu există!

David Cueto este preot și canonic la sanctuarul Sfintei Fecioare Maria din Covadonga, situat în regiunea Asturia din nordul Spaniei. Vocația părintelui David este legată de Ziua Mondială a Tineretului care a avut loc la Koln, în Germania în perioada 16-21 august 2005 în timpul Papei Benedict al XVI-lea. În timp ce se spovedea, el a simțit că Dumnezeu există. Lucrul acesta îi va schimba viața complet.

David a crescut într-o familie catolică, dar și-a abandonat rapid credința și practica religioasă. Sacramentul Mirului l-a primit împotriva voinței sale. Cum de a ajuns la Ziua Mondială a Tineretului? Până atunci nu auzise despre o astfel de zi dar fratele său i-a propus să participe și el pentru a se distra alături de tinerii din lumea întreagă. Spune el: pe atunci, chiar dacă nu eram conștient, căutam răspunsuri la numeroasele mele întrebări. Am dorit să particip la Ziua Mondială a Tineretului nu din motive de credință ci din plăcere pentru că fratele meu mi-a spus doar despre partea distractivă a acestei zile. Cum îmi plăcea mult să călătoresc, am considerat că aceasta va fi o ocazie unică. Nu știam nimic despre Ziua Mondială a Tineretului, știam doar că voi părăsi Asturia, că va fi bine, că voi întâlni oameni distractivi, oameni buni și generoși. Toată lumea se ocupa de toată lumea. Nu mă simțeam judecat și asta conta foarte mult pentru mine.

David povestește râzând despre alte scene care l-au lăsat perplex. Spune el: odată ajuns în Germania, atmosfera era de sărbătoare, cu milioane de tineri adunați și totuși foarte liniștiți. Am avut o întâlnire apoi cu toți tinerii spanioli adunați în jurul episcopilor lor și îmi voi aminti mereu despre un lucru care mi-a atras atenția: la un moment dat s-a creat o mare agitație, s-au auzit strigăte, am văzut apoi steaguri care fluturau, credeam că voi asista la un concert, dar nicidecum nu a fost așa, mulțimea aclama și îi saluta pe episcopii care veneau în număr mare. Mi-am spus că lucrul acesta nu avea niciun sens. Să-i aclami pe episcopi? Serios! Ne-am așezat și am văzut în spatele sălii mai mulți preoți. Fratele meu mi-a spus că ei sunt acolo pentru sfânta spovadă și atunci am simțit că trebuie să mă apropii de ei. Aici am făcut experiența schimbării, a convertirii, am simțit că Dumnezeu există cu adevărat.

Chiar dacă rănile sale interioare nu s-au vindecat încă, totuși are certitudinea că Dumnezeu există. Spune el: nu pot să neg lucrul acesta pentru că l-am văzut, Dumnezeu mi s-a arătat.

La întoarcerea în Spania David le spunea prietenilor săi: nu știu cum să vă spun, știu doar că Dumnezeu există și nu pot să neg lucrul acesta. Acum trebuie să-mi construiesc viața mea și modul meu de a gândi astfel pentru că simt că el este aici și că nu va mai pleca.

 A început să se apropie de parohia din Oviedo crezând că acest moment, această euforie va trece. Totuși nu era o euforie, era începutul unei noi vieți. Când este un adevăr în spate, ea rămâne. David a început să vorbească cu mai mulți preoți pentru a afla mai multe lucruri despre religie și rămâne încântat de aceste discuții și de viața parohială, conștientizând că un creștin are nevoie de o viață comunitară. Viața Bisericii îl fascinează și vrea să o aprofundeze tot mai mult, căci cu cât cunoști mai mult, cu atât iubești mai mult, așa cum afirmă mulți sfinți.

Întărit de această experiență minunată, David a intrat în Seminar și a fost apoi hirotonit preot la 4 iunie 2017 în catedrala din Oviedo. Cum ziua Mondială a Tinerilor de la Lisabona se apropie, el îi încurajează pe toți tinerii să participe la acest mare eveniment. Spune el: cu siguranță, Ziua Mondială a Tineretului implică mult efort, oboseală, dar acolo vor fi tineri din toate țările și Domnul este prezent acolo, Domnul îi primește pe toți. Vor fi momente de convertire, de întărire a credinței, de descoperire a Bisericii universale, vor fi experiențe ecleziale importante și trebuie profitat, chiar dacă nu crezi.

Și în legătură cu tinerii care s-au îndepărtat de credință, părintele David le spune că nu vor pierde nimic ci vor câștiga foarte mult dacă vor participa. Chiar dacă nu cred, ei pot înțelege un pic din viața Bisericii, pot vedea că ea este plină de oameni buni și pot descoperi o Biserică tânără. Nimeni nu-i va judeca și nici nu va pune întrebări despre nivelul lor de credință. Va fi o experiență foarte distractivă.

Și pentru tinerii care au deja o viață creștină solidă părintele David le spune: va fi o ocazie de a vă întări apartenența voastră la Biserică, comuniunea voastră cu Sfântul Părinte Papa și de a cunoaște multe mișcări. Va fi un eveniment foarte important care vă va ajuta să vă întăriți experiența voastră de credință. Nu văd niciun motiv pentru a nu participa.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu