miercuri, 22 martie 2023

Polițist și diacon

 

Cea mai puternică armă este rugăciunea!

Vicente este polițist de 26 de ani în Puerto Rico, o insulă cu 4 milionae de locuitori. Poartă la centură un pistol de calibru 9 milimetri și totuși spune că pentru el cea mai puternică armă este rugăciunea, mai precis, rugăciunea rozariului. Chiar dacă este polițist, Vicente este și un credincios evlavios. Această credință plină de evlavie l-a condus spre slujirea diaconatului. A intrat la academia de poliție în 1996 pe când avea 20 de ani iar astăzi lucrează într-un centru de formare a viitorilor polițiști. În același timp continuă să patruleze prin diferite locuri, mai ales în locurile unde este trafic de droguri. Traficul de droguri duce la multe crime și la multe violențe domestice, spune Vicente.

Întâlnirea cu viitoare lui soție îi va schimba viața. Spune el: am fost educat în credința catolică, dar nu eram foarte practicant. Întâlnirea cu viitoarea mea soție în anul 2006, și ea polițistă, a făcut ca să-mi cultiv credința. Ea m-a invitat la o sărbătoare parohială. Cum aveam dorința de a mă reîntoarce la biserică, am acceptat propunerea ei. Din acel moment am început să mergem împreună la biserică și am ajuns astfel la căsătoria noastră. Astfel am crescut în iubire față de Dumnezeu și față de Biserică.

După ce a devenit tată a trei copii, Vicente a decis într-o zi să devină diacon permanent, fiind foarte angajat în viața parohiei sale. Făcea parte din grupul lectorilor, își oferea ajutorul pentru evenimentele importante din anul liturgic precum Săptămâna Sfântă, de asemenea făcea curățenie în biserică. Încetul cu încetul s-a născut în el dorința de a face ceva mai mult pentru biserică, să se ofere mai mult Domnului.

În anul 2012 îl întreabă pe parohul locului despre condițiile care se cer pentru a deveni diacon permanent. Anul următor, Vicente începe un drum de formare și de discernământ. După cinci ani este hirotonit diacon la 1 noiembrie 2018. Spune el: În viața de căsătorie, slujirea diaconală mă ajută foarte mult. Soția mea este și ea dăruită în serviciul lui Dumnezeu și al Bisericii ca și catehetă. Această slujire ne-a făcut pe amândoi să creștem spiritual și a unit familia noastră. Cei trei copii urmează același drum de slujire în calitate de ministranți.

Dacă această vocație poate părea contradictorie cu meseria de polițist, Vicente arată că nu este așa. Slujirea sa în Biserică l-a ajutat să înfrunte situațiile cele mai dificile specifice forțelor de ordine. Spune el: În situațiile cele mai periculoase, cu multă adrenalină, mă încredințez Domnului. Diaconatul mă ajută zilnic în disciplina mea. Trebuie să fiu la înălțimea meseriei mele, să fiu un exemplu și să am o conduită ireproșabilă mai mult ca oricine în slujirea mea.

Parcurgând această mărturie vocațională vedem cât de mult contează contactul cu biserica parohială. Fiecare angajare a noastră în Biserică, mai ales a tinerilor, conduce la o creștere în credință, la o generozitate tot mai mare în a-l sluji pe Domnul și în a-i sluji pe semeni. Pentru descoperirea vocației este nevoie de această implicare tot mai mare din partea tuturor, chiar adulți fiind. Cine știe dacă un tânăr, văzând exemplul credincioșilor adulți implicați în viața Bisericii, nu va dori și el să facă la fel?

Am văzut că cei trei copii ai familiei sunt și ei inserați în slujirea de ministranți. De aici poate începe un drum vocațional care poate ajunge la sfânta preoție sau la viața consacrată. Să-i încurajăm și noi pe copiii noștri în a se oferi pe sine Domnului prin această slujire de ministranți. Cu siguranță vor avea multe de învățat, îi va maturiza tot mai mult și îi va face tot mai generoși față de Domnul și față de semenii lor.

Nu în ultimul rând, iese în evidență evlavia foarte mare a lui Vicente față de rugăciunea rozariului pe care o consideră cea mai puternică armă. Ca părinți, ca tineri, oricine am fi noi, să apelăm cu încredere la Sfântă Fecioară Maria, mama noastră cerească prin rugăciunea rozariului. Ea va mijloci toate harurile necesare pentru viața noastră de credință și pentru nevoile noastre. Ea va mijloci la Fiul ei vocații numeroase pentru copiii și tinerii noștri. 

Sursa: aleteia.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu