sâmbătă, 26 mai 2018

Un Dumnezeu în Trei Persoane, un Dumnezeu mereu cu noi


Toţi discipolii au mers la ultima întâlnire cu Cristos pe muntele din Galileea. Au mers cu toţii, chiar şi cei care se îndoiau încă, ducând fragmentele de aur ale credinţei lor în vase de lut: sunt o comunitate rănită care a cunoscut trădarea, abandonarea, destinul tragic al lui Iuda; o comunitate care crede şi se îndoiește: „Cum l-au văzut, s-au prosternat în faţa lui, dar unii se îndoiau”.

Şi noi ne recunoaștem în această credinţă vulnerabilă. Şi iată că în loc de resentimente sau să se închidă în dezamăgire, „Isus se apropie şi le spune…” Nici măcar dubiul nu este în stare să îl oprească. Încă o dată nu obosește în a fi gingaş, în a se apropia, în a ieşi în întâmpinare, privire în privire, respiraţie peste respiraţie. Este Dumnezeul nostru „pornit la drum”, etern pelerin în căutarea sanctuarului care este reprezentat de creaturile sale. Un Dumnezeu care nu renunţă la niciunul dintre ai săi, iar pedagogia sa este de „a sta cu noi”, are dulceața de a se apropia şi de a nu se mai îndepărta niciodată: „iată, eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfârşitul lumii!”. Prima datorie a celui care iubeşte este de a fi împreună cu cel iubit.

„Isus le-a vorbit: «Mergând, faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, învățându-i să țină toate câte v-am poruncit!»”. Încredinţează celor ce se îndoiau Evanghelia, vestea cea bună, cuvântul de fericire, pentru a-l face să se răspândească în orice peisaj al lumii ca o proaspătă şi limpede apă, în râuri strălucitoare de reverberații de lumină, pentru a stinge setea oricărui fir de iarbă, pentru a duce viaţă oricărei vieţi care se stinge. Mergeți, cufundaţi-vă în acest fluviu, ajungeți la toţi şi bucurați-vă de diversitatea creaturilor lui Dumnezeu „botezând”, cufundând fiecare viaţă în oceanul lui Dumnezeu, să fie scufundată, să fie îmbibată, și să fie înălțată de valul său blând și puternic! Însoțiți orice viaţă spre întâlnirea cu viaţa lui Dumnezeu. Frate „în numele Tatălui”: inimă care bate în inima lumii; „în numele Fiului”: în fragilitatea Fiului Mariei mort în trup; „în numele Duhului”: al suflării de vânt sfânt care aduce polen de primăvară şi care „nu lasă ca praful să doarmă” (D.M Turoldo).

Şi iată că vieţii lui Dumnezeu nu îi mai este deloc străină fragilitatea trupului, nici puterea sa; nu îi este străină nici durerea şi nici fericirea omului, dar devine istoria noastră, relatare de fragilitate şi de putere încredințată nu celor mai bune inteligențe ale timpului însă unor pescari, unsprezece, inculţi care se îndoiesc încă, însă care se simt „mici dar invadați şi îmbrățișați de mister” (A. Casati). Mici dar îmbrățișați ca nişte copii, îmbrăţişaţi într-o respiraţie, o suflare, un vânt în care navighează întreaga creaţie.

„Şi iată, eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfârşitul lumii!”. Voi fi cu voi, fără condiții, atât în zilele în care sunteţi puternici în credinţă, dar şi în zilele încercate de îndoială; voi fi cu voi până la sfârşitul timpurilor, fără constrângeri sau clauze, ca o sămânță care crește, ca început al vindecării.

după Ermes Ronchi, "Un Dio che si fa vicino per non allontanarsi mai più" 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu